Najczęstsze błędy, które popełniasz „robiąc Design Thinking”

Komentarze 12-12-2017 18:35

Nieważne w jaki sposób i w jakim celu używasz Design Thinking – na zlecenie, prywatnie, czy dla zabawy – musisz uważać na kilka częstych błędów, które zdarzają się zarówno początkującym, jak i profesjonalistom w tej dziedzinie.

1 Design Thinking zrobi za mnie robotę

Design Thinking to tylko zestaw kroków, metodologia pracy, narzędzie. Samo nic nie zrobi. Finalnie i tak rozbije się o jakość twojego myślenia i podejście do pracy. To narzędzie ma ci pomóc znaleźć jak najlepsze rozwiązanie, jednak znajdujesz je zawsze ty.

2 Design Thinking nadaje się do większości problemów

Coraz częściej widzimy, że praktycznie wszystko jest robione z wykorzystaniem Design Thinking, kiedy w rzeczywistości chodzi często i inne procesy i metodologie. Design Thinking nie nadaje się do każdego problemu. Kiedy korzystać z tej metodologii? Jeśli stojąc przed problemem nie masz pojęcia jakiego rodzaju powinno być rozwiązanie (produkt, usługa, kampania społeczna itp.) to prawdopodobnie można skorzystać z Design Thinking. Kiedy jednak wiesz, że potrzebujesz kreatywnych pomysłów na promocję czy rekrutację, to wcale nie potrzebujesz Design Thinking. Więcej w tym temacie przeczytasz TUTAJ.

3 I tak zaczynasz od generowania pomysłów

Być może tak działa nasz umysł. Jest problem – szukamy rozwiązania, generujemy rozwiązania. Jeśli jednak świadomie decydujemy się na proces Design Thinking, odłóżmy generowanie rozwiązań w czasie. Zaufajmy procesowi. Najpierw zrozumienie, empatia, a dopiero potem pomysły. Oczywiście, wszystkie pomysły, nawet te, które wpadną Ci do głowy na początku są ważne. Zapisuj je. Być może to te, które będą wdrożone. Nie kładź jednak nacisku na pomysły na początku drogi.

4 Empatia – służy ci do potwierdzania własnych tez

Przez proces empatii często chcemy przejść jak najszybciej i zabrać się w końcu za generowanie pomysłów. Etap empatii bezpośrednio wpływa na jakość całego procesu. To kluczowy moment. Na pewno od początku pracy będziesz miał swój punkt widzenia na problem, ale spróbuj o nim zapomnieć na czas podczas rozmów i wywiadów. Inaczej będziesz szukać tylko potwierdzenia swoich przekonań. Mnóstwo nauki cię ominie.

5 Definiowanie – nie doceniasz danych

Zbyt często decyzję podejmujemy na podstawie przekonania, przeczucia, opinii. Przeczucia bywają trafione, ale nie są obiektywne. Warto zawsze znaleźć potwierdzenie w faktach, w danych. Jeśli podczas żadnego z 10 wywiadów nikt nie wspomniał, że głównym aspektem problemu jest to, co tobie się wydaje, być może naprawdę nie jest to istotne.

6 Generowanie pomysłów – nie przygotowujesz się odpowiednio

Myślenie powinno być spontaniczne, nieskrępowane. Sam proces generowania pomysłów powinien być jednak bardzo przemyślany. Zanim zaczniesz burzę mózgów, masz mnóstwo pracy do zrobienia. Desk research, wywiady, uporządkowanie empatii, wybranie uczestników, odpowiednie przedstawienie problemu, wymyślenie perspektyw, które pomogą utrzymać energię. Bez tego ryzykujesz, że burza mózgów nie będzie tak efektywna jak mogłaby być.

7 Prototypowanie – zaczynasz za późno

Pokusa stworzenia wersji beta od razu jest silna. Kiedy wpadniemy na dobry pomysł, jak najszybciej chcemy go urealnić. Chcemy też go odwzorować jak najbardziej szczegółowo. Przygotowanie zaawansowanego prototypu zabiera czas. Do praktycznie każdego rozwiązania / pomysłu można znaleźć sposób na szybki prototyp. Pierwszy może powstać w kilka minut, kolejny w kilka godzin, dopiero kolejny może być bardzo szczegółowy.

8 Testowanie – mylisz je z prezentacją

Etap testowania zbyt często wygląda jak prezentacja projektu / prototypu. Praktycznie jak pitching. Opisujemy zalety, mówimy jak doskonale adresuje problem. Zamiast tego po prostu pokaż rozwiązanie i powiedz w dwóch słowach jaki problem adresuje. Nic więcej. Obserwuj. Jeśli prototyp jest naprawdę dobry, użytkownicy sami Ci o tym powiedzą. Jeśli nic nie powiedzą, to są to już dane same w sobie.

 

Design Thinking Kreatywność Białystok
Acts the commissioners resumes for career changes were welcomed in most areas except boston their notes would be recurring themes in english history the english themselves may be the hardest subjects to control, and the mass.

Porozmawiajmy o kreatywności


Jak masz na imię? Napisz kilka słów.